Conrad Electronic
Patří mezi přední e-shopy v Evropě, disponuje jedním z nejvyspělejších automatických skladů, který se nachází v Německu.
Patří mezi přední e-shopy v Evropě, disponuje jedním z nejvyspělejších automatických skladů, který se nachází v Německu.
Conrad je jedna z největších zasilatelských společností na poli elektroniky v Evropě. Jde o rodinnou firmu, která již po čtyři generace působí jako holdingová společnost. Založena byla v Berlíně v roce 1923. Conrad se stal za tu dobu velkým pojmem ve světě elektroniky a techniky napříč celou Evropou. V Německu se řádi do první 10 největších e-shopů hned po hráčích jako je Amazon.de, Otto.de nebo modní prodejce Zalando.de.
Cílem naší spolupráce bylo zlepšit výsledky. Účty jsme přebrali od jiné agentury a udělali podrobný audit účtů. Klient kladl důraz především na dvě věci: na PNO a zaměření na B2B zákazníky. Conrad má v nabídce kolem 750 000 produktů a působí více jak 8 let na českém na slovenském trhu, díky tomu disponuje velkým množstvím dat. Postupně kromě Česka a Slovenska přebíráme i výkonnostní kampaně v Polsku, Slovinsku a Chorvatsku.
Mezi největší zdroj trafficu jsou kampaně v Google Ads a Skliku, které spravujeme a optimalizujeme. Co se týče vyhledávání, tak kromě kampaní na jednotlivé brandy, jsme nasadili kampaně na DSA z XML feedu, které máme upravené pomocí nástroje Mergado. Vzhledem k velkému množství produktů je v účtu poměrně hodně kampaní a musí probíhat pravidelná „hygiena“ účtu. Další poměrně silným zdrojem jsou PLA kampaně – Google nákupy, kde testujeme jednotlivé druhy strategií nabídek a nastavení kampaní.
Co se týče Display kampaní tak samozřejmostí je zapnutí remarketingové kampaně, kde se snažíme testovat jednotlivé druhy publik a optimalizovat jednotlivá umístění. Conrad má ve své nabídce poměrně hodně privátních značek například Toolcraft, Voltcraft… Takže probíhá i budování povědomí o značce u těchto kampaní. Používáme klasické bannery i nativní reklamu, které se zobrazují na různých stránkách na základě požadovaného efektu.
V rámci remarketingu využíváme třeba Sklik pro dynamický retargeting, který kombinujeme i s RTB. To máme spuštěné přes nástroj Criteo. Criteo nabízí v rámci RTB díky inteligentním algoritmům uživatelům reklamy s produkty, které navštívili na webu a podle toho rozhoduje, co, kde a komu zobrazí. Jedná se tedy o personalizovanou reklamu. Zároveň se snažíme, jako u všeho, testovat například úpravu bidování na úrovni 2 kampaní zaměřených na desktop a mobil.
Spolu s display kampaněmi se snažíme také budovat povědomí o značce privátních brandů. K tomu využíme také video reklamu. Kampaně s videoreklamami, které jsme nastavovali, umožňují zobrazovat reklamy ve videích na YouTube a na webech, případně v aplikacích partnerů Googlu. V rámci optimalizace se snažíme testovat různé metody cílení – více v článku zde.
Conrad Electronic v rámci marketingu cílí hlavně na B2B uživatele, proto je kontakt s nimi velmi důležitý. Historicky se účastnil například veletrhů jako Ampér nebo Maiker faire. Proto jsme v rámci online marketingu pouštěli i kampaně přímo lokalizované na místě, kde se veletrhy pořádaly a následně vytvářeli speciální publika. Kampaně jsme pouštěli i na uživatele, kteří dříve nakoupili či jinak interagovali se značkou, aby se zastavili na stánku na veletrhu.
“Ve výkonnostním marketingu pracujeme hlavně v rámci systémů Google Ads a Skliku se všemi formáty reklamy. Vzhledem k velikosti e-shopů je pro dobré, že můžeme testovat různé kampaně, zároveň pracujeme v několika zemích”
Chcete mít více objednávek tak jako Conrad? Pojďme se pobavit o tom, jak vám dokážeme pomoct.