
Coto?
Responzivní reklamy (RSA – Responsive Search Ads) jsou v současné době nejnovějším formátem reklamy ve vyhledávání. Do každé responzivní reklamy ve vyhledávání lze v administraci přidat více různých nadpisů a popisů. Google pak tyto nadpisy a popisy v reklamě různě kombinuje a vyhodnocuje, která kombinace je nejeefektivnější. Každému, kdo na reklamu ve vyhledávání Google narazí, se tak může zobrazovat jiná varianta reklamy.
Tomu tak však není u staršího formátu – rozšířených textových reklam (ETA – Expanded Text Ads). V tomto případě se text reklamy ve vyhledávání na Google zobrazuje přesně tak, jak je reklama vytvořena v administraci. Tento typ reklam však už od 1. července 2022 nebude možné vytvářet a nahradí ho právě responzivní reklamy ve vyhledávání.
V následujících odstavcích jsme si pro vás připravili podrobnější vysvětlení.
Rozdíl – ETAs vs RSAs
Rozšířené textové reklamy (ETAs)
Jak můžete vidět na přiloženém obrázku, text reklamy se při vyhledávání na Google zobrazuje úplně totožně, jako byl zadán do administrace. Nadpis 1 se při vyhledávání zobrazuje na první pozici, Nadpis 2 na druhé a Nadpis 3 na třetí. Stejně tak se Popis 1 zobrazuje na první pozici a Popis 2 na druhé pozici.
Responzivní reklamy ve vyhledávání (RSAs)
V případě responzivních reklam ve vyhledávání je možné v rozhraní Google Ads přidat až 15 nadpisů a až 4 popisy. Jak můžete vidět na přiloženém obrázku, reklamy se pak ve vyhledávání mohou zobrazovat v mnoha různých variantách. Pokud je vyplněno všech 15 nadpisů a 4 popisy, ve vyhledávání na Google se může zobrazit až 43 680 různých variant reklamy (napravo v obrázku je jen pár příkladů).
Přestože Google doporučuje přidávat do reklamy co nejvíce nadpisů a popisů, minimum, které lze do responzivních reklam ve vyhledávání přidat, jsou 3 nadpisy a 2 popisy.
Možnosti responzivních reklam ve vyhledávání
Připínání nadpisů a popisů
Je potřeba si uvědomit, že cokoliv, co do reklamy napíšete, může Google poskládat v libovolném pořadí. Text reklamy pak často nemusí dávat smysl. Například bude-li Vaše reklama obsahovat 3 nadpisy – „Samsung Galaxy A52s 5G“, „Pouze za 11 490 Kč“ a „Doprava zdarma“, pak se nadpisy mohou ve vyhledávání zobrazovat například v následujícím pořadí: „Doprava zdarma | Pouze za 11 490 Kč | Samsung Galaxy A52s 5G“, a to samozřejmě nedává smysl. Proto Google nabízí také možnost v administraci připnout kterýkoli z nadpisů na první, druhou nebo třetí pozici. V případě zmíněného příkladu by se postupovalo následovně: „Samsung Galaxy A52s 5G“ – připnutí na první pozici, „Pouze za 11 490 Kč“ – připnutí na druhou pozici, „Doprava zdarma“ – připnutí na třetí pozici. Nadpisy by se pak v reklamě zobrazovaly následovně: „Samsung Galaxy A52s 5G | Pouze za 11 490 Kč | Doprava zdarma“.
Stejným způsobem to funguje také u popisů, kde Google nabízí možnost připnout jednotlivé popisy na první nebo druhou pozici.
Jak postupovat při připínání
Sám Google připínání nadpisů a popisů většině inzerentů nedoporučuje. Připnutí jednoho nadpisu nebo popisu totiž způsobí, že se bude nadpis nebo popis zobrazovat jen na dané pozici, a bude tím bránit zobrazování ostatních nadpisů a popisů. V praxi to však v mnoha případech není realizovatelné a nadpisy a popisy je potřeba připnout.
V případě, že se rozhodnete pro připínání, Google doporučuje připnout na každou pozici alespoň dva až tři nadpisy nebo popisy, aby bylo možné testovat jednotlivé kombinace. V takovém případě budou nadpisy a popisy vždy na takových pozicích, které určíte, ale budou se mezi sebou střídat. Když tedy připnete nadpisy „Samsung Galaxy A52s 5G“, „Samsung Galaxy A52s 5G skladem“ a „Telefon Samsung A52S 5G“ na první pozici, budou se tyto nadpisy vždy zobrazovat na první pozici v reklamě, s tím že se budou střídat (Google pak začne dle svého hodnocení některý z nich preferovat a upřednostňovat). Na stejném principu by to fungovalo u druhé nebo třetí pozice nadpisů a úplně stejně i u popisů.
Vyhodnocování výkonu
Google v případě responzivních reklam ve vyhledávání inzerentům neposkytuje zhodnocení, které konkrétní kombinace byly účinné. Je však možné podívat se, které nadpisy a popisy se zobrazovaly nejčastěji. Stejně tak Google u každého nadpisu a popisu uvádí, jak dobrý výkon každý nadpis nebo popis dosud přinesl. Tyto statistiky mohou pomoci k případné úpravě méně výkonných nadpisů a popisů.
Srovnání responzivní vs rozšířené textové reklamy
Součást reklamy | Responzivní reklama | Rozšířená reklama |
Počet nadpisů přidaných v administraci | 3 až 15 | 3 |
Počet nadpisů zobrazovaných ve vyhledávání | až 3 | až 3 |
Počet popisů přidaných v administraci | 2 až 4 | 2 |
Počet popisů zobrazovaných ve vyhledávání | až 2 | až 2 |
Maxilmání počet znaků – nadpisy | 30 | 30 |
Maximální počet znaků – popisy | 90 | 90 |
Závěr
Responzivní reklamy ve vyhledávání v budoucnu plně nahradí rozšířené textové reklamy, a proto je potřeba věnovat jim pozornost. V tomto článku jsme vysvětlili, na jakém principu tento typ reklam funguje a doufáme, že vám tento článek pomohl k jejich pochopení.
Mohlo by vás zajímat
Rukunato
Jestli zvládneme zvýšit tržby i vám? Pojďme se nezávazně potkat a zjistit to.