Coto?
Základem reklamních kampaní na sociálních sítích jsou data. Aby mohla Meta kampaně vyhodnocovat a co nejlépe doručovat, je třeba zajistit jí dostatečné množství dat o uživatelích na Vašem e-shopu. Až do nedávna Vám k měření stačil pouze Facebook pixel, měřící kód, který sbírá data prostřednictvím cookies. Bohužel s rostoucí oblibou ad block programů a aktualizací iOS 14 na zařízeních od Apple, dochází k podhodnocování dat až v řádu desítek %. Proto je třeba k Facebook pixelu implementovat na Shoptet i Conversion API.
Jakto?
Vyberte pixel, na který budete CAPI napojovat.
Přejděte do Nastavení firmy. Vyberte záložku ,,Zdroje dat“ a ,,Pixely“. Zvolte pixel, se kterým chcete CAPI spárovat a zkontrolujte, že je aktivní.
Přejděte do Správce událostí.
Začněte s nastavením.
Klikněte na ,,Přidat události“ a z nabídky vyberte ,,Používání Conversion API“. Při integraci CAPI na Shoptet je třeba provést ,,Ruční nastavení“.
Pokud máte e-shop u mezinárodního poskytovatele jako třeba Woo Commerce nebo Shopify můžete CAPI integrovat skrze ,,Nastavení pomocí partnera“. Pokud zvolíte tuto variantu, vyhnete se kódování.
Vytvořte si instrukce na míru.
Vyberte události a jejich specifika, které chcete sbírat přes Conversions API. Facebook vám pak na míru vytvoří podrobné pokyny ohledně dokončení procesu implementace.
Pokud implementujete CAPI do e-shopu, vyberte kategorii ,,E-commerce a maloobchod“. Následně zvolte metriky, které jsou pro Vás relevantní a ze kterých chcete sbírat data.
Vyberte metriky, které chcete na událostech sbírat.
Definujte si u jednotlivých položek/událostí, , jaké metriky se u nich mají, o návštěvnících Vašeho e-shopu, sbírat.
Pokud se Vám nahoře rozsvítí tlačítko doporučené postupy, můžete pokračovat k další události. Pokud ne, pokračujte s výběrem dalších metrik.
Postup opakujte u všech událostí, které jste předtím vybrali.
Získejte pokyny k napojení CAPI.
Pokud budete CAPI napojovat sami zvolte variantu ,,Naimplementujte API ručně sám“. Pokud bude implementaci provádět Váš vývojář, můžete mu poslat pokyny do emailu rovnou z Facebooku prostřednictvím varianty ,,Nechte si poslat pokyny“. Stačí jen zadat jeho emailovou adresu.
Získejte CAPI token.
Přejděte do nastavení CAPI a vygenerujte si API token. Ten si pečlivě zkopírujte a uložte, pokud byste ho někdy v budoucnu ještě potřebovali.
Přihlaste se do Shoptetu a naintegrujte svůj CAPI token.
Přejděte do svého účtu na Shoptetu. Vyberte záložku propojení, dále pak sociální sítě a vložte CAPI token.
Mohlo by vás zajímat
Rukunato
Jestli zvládneme zvýšit tržby i vám? Pojďme se nezávazně potkat a zjistit to.