Co je Microsoft Advertising?
Microsoft Advertising je reklamní systém, pomocí kterého je možné inzerovat ve vyhledávačích Bing, Yahoo, DuckDuckGo a dalších menších partnerských vyhledávačích. Lze zde nastavit jak klasické vyhledávací kampaně, tak kampaně v nákupech. Kromě toho Microsoft Advertising nabízí možnost publikování reklam v obsahové síti.
V současné době je Microsoft Advertising dostupný v téměř 100 zemích a v nedávné době se k nim přidala i Česká republika. Jaké jsou nyní možnosti nastavení a co to znamená pro český trh? To se dozvíte v tomto článku.
Plnohodnotná inzerce už i v Česku
Ještě do nedávné doby byla inzerce v Microsoft Advertising v Česku komplikovaná, jelikož nešlo přidávat reklamy v češtině. To se však v únoru tohoto roku změnilo a nyní je možné v Česku tento reklamní systém plnohodnotně využívat, a to nejen vyhledávací, ale dokonce i obsahovou síť. Stejně tak bylo přidáno i Slovensko a dalších 27 zemí. Na podrobnosti jsme se podívali v tomto článku.
Možnosti ve vyhledávací síti
V případě vyhledávací sítě lze nastavit:
- Klasickou vyhledávací kampaň
- DSA vyhledávací kampaň
- Standarní kampaň v nákupech
- Chytrou kampaň v nákupech
Jak už bylo zmíněno v úvodu, vyhledávací kampaně se zobrazují na Bingu, Yahoo, DuckDuckGo a dalších menších partnerských vyhledávačích.
Možnosti v obsahové síti
V případě obsahové sítě lze nastavit kampaň, v rámci které lze cílit na:
- Lokalitu, věk a pohlaví
- Publika (remarketing, dynamický remarketing, custom audiences, in-market audiences, similar audiences)
- Firmu, kde jsou lidé zaměstnaní – v ČR nedostupné
- Odvětví, ve kterém jsou lidé zaměstnaní – v ČR nedostupné
- Pracovní pozici – v ČR nedostupné
Dle Microsoftu se tyto kampaně zobrazují na následujících umístěních: MSN, Outlook.com, Microsoft Edge a dalších. Obsahová síť se navíc bude dále rozšiřovat.
Má to smysl?
V Česku je Bing třetí největší vyhledávač s podílem na objemu vyhledávání 3,1 %. Zároveň je potřeba zohlednit partnerské vyhledávače Microsoftu, což je Yahoo s podílem 0,49 % a DuckDuckGo s podílem 0,45 %. Dohromady má tedy vyhledávací síť od Microsoft Advertising na českém trhu podíl 4,04 %. Zajímavý je hlavně podíl vyhledávání na desktopu, který tvoří necelých 10 % – viz přiložená tabulka.
Seznam | Bing, Yahoo, DuckDuckGo | ||
Podíl – celkem | 81,88 % | 13,79 % | 4,04 % |
Podíl – desktop | 73,13 % | 16,86 % | 9,65 % |
Podíl – mobil | 87,59 % | 11,69 % | 0,49 % |
Podíl – tablet | 79,37 % | 18,94 % | 1,38 % |
Stejně tak ani obsahová síť Microsoftu není v Česku tak velká, jako ta od Google nebo Skliku. Přesná data o velikosti jednotlivých obsahových sítí nejsou dostupná.
Podle nás dává určitě smysl Microsoft Advertising v Česku otestovat, jelikož lze zde narazit na jiný typ zákazníků. Naprostá většina vyhledávání probíhá přes desktop, může se často jednat také o vyhledávání z firemních počítačů a nabízí se tedy možnost oslovit také firmy. Otázkou navíc je, zda se role Seznamu jako vyhledávače nebude dále propadat, přičemž by mohl posilovat Google a Bing. Zároveň může tento reklamní systém často nabídnout levnější inzerci, jelikož zde prozatím neinzeruje tak vysoké množství firem, jako je tomu u Google Ads a Skliku.
Jak začít?
Rozhraní Microsoft Advertising je velmi podobné rozhraní Google Ads. Microsoft přebírá od Google i většinu novinek, takže zde nyní fungují např. responzivní reklamy ve vyhledávání, což usnadňuje práci, jelikož není potřeba reklamy jakkoliv přizpůsobovat, jako tomu je u Skliku.
Výhodou je, že kampaně lze do Microsoft Advertising importovat z Google Ads. Je možné využít automatický import, kdy se kampaně automaticky aktualizují a Microsoft si pravidelně stahuje změny, které proběhly v Google Ads. Stačí se tedy zaregistrovat, přidat účet klienta, nastavit měření konverzí a naimportovat kampaně z Google Ads. Lze importovat jak vyhledávací, tak obsahové kampaně (i včetně některých publik). Stejně tak lze nastavit pravidelný import produktů přímo z Google Merchant Center do Microsoft Merchant Center. Pokud byste nechtěli Google Merchant Center propojovat s Microsoft Merchant Center, pak je možné do Microsoft Merchant Center nahrát XML feed ve formátu pro Google nákupy.
Závěr
Ačkoliv nemá Microsoft Advertising v Česku nijak výrazný podíl na vyhledávání, ani v obsahové síti, je to jedna z příležitostí, které by bylo škoda nevyužít, hlavně u větších klientů. Spuštění kampaní je časově nenáročné díky nastavení automatického importu kampaní a otestování tak nezabere moc času. Výhodou může být hlavně nižší cena inzerce a oslovení odlišného typu zákazníků. Microsoft Advertising v současné době testujeme na několika účtech. O jeho fungování vás budeme podrobněji informovat v dalších dílech.
Vojtěch Pechač
PPC specialista
Mohlo by vás zajímat
Rukunato
Jestli zvládneme zvýšit tržby i vám? Pojďme se nezávazně potkat a zjistit to.