Možná jste si všimli, že od 5.6.2023 přibyla v Meta Správci reklam kolonka „Příjemce a plátce“. Na základě zákona EU o digitálních službách vznikla od 10.7.2023 povinnost tyto údaje u všech reklam běžících v EU uvádět. Níže v článku si řekneme, jak vás to ovlivní a na co si dát pozor, aby vám reklamy dále běžely.
Coto? Pročto?
U všech reklam běžících od 10.7.2023 na platformách Meta (Facebook, Messenger, WhatsApp, Instagram) je nutné začít uvádět příjemce a plátce reklamy, jinak se reklamy nespustí. Tyto údaje se přímo u reklam ani ve feedu nebudou zobrazovat, budou pouze po dobu jednoho roku evidovány v Meta Ad Library. Zároveň tyto nové údaje nebudou mít vliv na cenu, výsledky ani způsob doručování reklam.
Kdo je příjemce? A kdo plátce?
Za příjemce (beneficiary) považujeme osobu či značku, která má z dané reklamy přímý prospěch, zkrátka subjekt, jehož jménem je reklama prezentována.
Kolonka plátce (payer) je trošku víc tricky.
Pokud jste jednotlivec či firma, která si reklamu spravuje interně, plátce je samozřejmě shodný s příjemcem.
To samé teoreticky platí i pro agentury, které za reklamy přímo neplatí, platí za ně jejich klienti (reklamní účet je napojený na kartu klienta, ne na agenturní kartu). V tomto případě by tedy také byl plátce a příjemce shodný, a podobné by to bylo i s freelancery, kteří s firmami spolupracují.
Více příkladů najdete přímo v příručce od Mety.
Jak tyto změny aplikovat?
Vyberte příjemce
Celé nastavení je velmi jednoduché. Při tvorbě kampaně v Meta Business Manageru se vám kolonka „Příjemce a plátce“ objeví přímo v nastavení reklamní sady. Buďto se vám rozbalí návrh s až 10 vámi nejčastěji volenými subjekty, nebo můžete vybrat ze seznamu Metou ověřených účtů. Pokud kýžený subjekt v seznamech nenajdete, můžete tento údaj zadat manuálně (v tomto případě zvolte možnost „volný text“).
Nyní zvolte plátce
Pokud je příjemce a plátce tentýž subjekt, políčko „platí jiná osoba nebo organizace“ nezatrhávejte.
Pokud je plátce jiný, boxík zaškrtněte a plátce vyplňte stejným způsobem jako příjemce, tedy buďto zvolte ze seznamu subjektů, nebo tento údaj vepište manuálně.
Pokud vám článek pomohl, podívejte se některý z našich dalších průvodců nastavením (nejen) Meta reklamy. Více postřehů najdete zde.
Mohlo by vás zajímat
Rukunato
Jestli zvládneme zvýšit tržby i vám? Pojďme se nezávazně potkat a zjistit to.