Správná volba strategie je tím nejdůležitějším faktorem pro úspěch kampaní v Google Ads. Každá firma má odlišné cíle a očekávání, a proto je důležité vybrat strategii, která nejlépe odpovídá vašemu konkrétnímu byznysu. Správný výběr přinese nejen lepší výsledky, ale zejména může pomoci ušetřit nemalé náklady a čas.
Bohužel špatně nastavená a rozběhlá strategie nemusí být na první pohled vidět, a proto je dobré se správně rozhodnout již na začátku.
Co je cílem mé reklamní kampaně?
Jak jsme si již řekli, je důležité mít jasně definovaný cíl již od začátku. Zodpovězte si na otázku, čeho chcete reklamou dosáhnout? V Google Ads máte na výběr tyto 4 možnosti.
V googlovské terminologii se setkáte s těmito reklamními cíli:
- Počet kliknutí (Zvolíte, pokud chcete přivést co nejvíce lidí na váš web.)
- Počet zobrazení (Zvolíte, pokud chcete zvýšit povědomí o značce.)
- Počet konverzí (Zvolíte, pokud chcete, aby zákazníci vykonali konkrétní akci, např. dokončit nákup, odeslat formulář)
- Počet zhlédnutí (Zvolíte, pokud chcete zvýšit povědomí o značce pomocí videoreklam.)
Nyní, když máme jasný cíl, můžeme pokračovat dále a vybrat si strategii, která podporuje náš zvolený cíl. Možná zjistíte, že pro jeden cíl může být vhodných více strategií. Ano, může to tak být a do rozhodování vstupují další faktory:
-
-
- Chci mít maximální kontrolu nebo budu spoléhat na automatizaci?
- Nabízím jednotky produktů nebo tisíce?
- Kolik času mohu věnovat správě kampaní?
- Jak velký je můj reklamní rozpočet?
-
Přehled nabídkových strategií v Google Ads
V Google Ads se setkáme s dvěmi kategoriemi strategií, jsou to ruční strategie a automatické strategie.
U ruční strategie máte pod kontrolou maximální cenu za proklik a máte možnost ovlivnit pozici inzerátu ve vyhledávání. Její nevýhodou je čas a nutnost dobře ovládat Google Ads.
U automatických strategií přenecháváte část pravomocí Googlu, který rozhoduje na základě algoritmů. Ten si vypočítá, kdy je vhodné s jakou cenou vstoupit do aukce. Tyto strategie vyžadují větší množství dat a jsou vhodnější pro větší firmy.
Ruční CPC
Ruční CPC (Cost Per Click) neboli strategie ceny za proklik, je osvědčeným přístupem, který umožňuje inzerentům přesné nastavení výše nabídky za kliknutí pro jednotlivá klíčová slova. Máte vše krásně pod kontrolou. V reportech ruční kampaně vidíte více informací než u automatizovaných strategií.
Stěžejní je při této strategii sledování výkonnosti v reportech a na základě analýzy upravovat cenu a další parametry. S tím souvisí samozřejmě patřičná časová náročnost. Nicméně správně nastavená a spravovaná ruční CPC kampaň se Vám odmění, protože často dosahuje lepších výsledků než automatizované kampaně.
Kde se zobrazuje: vyhledávání, obsah, nákupy
Kdy si vybrat tuto strategii: Pokud se v Google Ads dobře vyznáte a toužíte po absolutní kontrole nad svými kampaněmi. Máte rádi více dat, na kterých můžete zakládat svoje rozhodnutí.
Jak nastavit strategii ruční CPC
Ruční vylepšená ECPC
Takzvaná vylepšená ECPC (Enhanced Cost Per Click) je rozšíření ruční CPC strategie o možnost Googlu flexibilně optimalizovat cenové nabídky v jistém rozmezí (zvýšit nebo snížit až o 70%). Google využívá nashromažděná data konverzí v kampani a pokud se domnívá, že uživatel má velkou šanci na konverzi, tak nabídku CPC v aukci zvýší. V opačném případě nabídku sníží.
Dejte si pozor na to, abyste uhlídali návratnost investic ROAS. Kontrolujte jestli algoritmy nebudou příliš často dávat vysokou nabídku.
Kde se zobrazuje: vyhledávání, obsah, nákupy
Kdy si vybrat tuto strategii: Vylepšená ECPC se hodí pro inzerenty, kteří chtějí kombinovat kontrolu s automatizací.
Jak nastavit strategii ruční vylepšené ECPC
ECPC nelze nastavit při zakládání nové kampaně, ale přepíná se na ni až následně v nastavení po splnění podmínky alespoň 15 konverzí.
*Pro e-shopy doporučujeme zvolit ECPC v podobě Optimalizace na hodnotu konverzí, které pomůže i ROAS. V případě druhého výběru bychom mohli získat velký počet konverzí, ale hodnota jednotlivé konverze by mohla být nízká.
Maximalizovat počet konverzí
Je to plně automatizovaná strategie, jejíž cílem je dosáhnout co nejvyššího počtu konverzí v rámci stanoveného rozpočtu. Počítejte s tím, že většinou celý rozpočet vyčerpá, proto mějte nastavený oddělený rozpočet od ostatních kampaní.
I tady je důležité mít správně nastavené konverze, zvláště pokud máte více sledovaných konverzí. Každá z nich by měla pro inzerenta přinášet přibližně stejnou hodnotu. Abyste předešli tomu, že Google upřednostní konverzní cíl, který je pro něj jednodušší.
Kde se zobrazuje: vyhledávání, obsah
Kdy si vybrat tuto strategii: Je vhodné pro inzerenty co nabízejí službu nebo obsah, kdy nelze sledovat finanční hodnoty.
Jak nastavit strategii maximalizaci počtu konverzí
Cílová cena za akci CPA
Ve strategii Cílová CPA (Cost Per Acquisition) se Google snaží získat co nejvíce konverzí za stanovenou cílovou cenu za akci (CPA), což je vlastně hodnota průměrné ceny za konverzi.
Na základě různých faktorů v reálném čase a s ohledem na konkurenci automat upraví dle svého uvážení nabídky do aukce. Některé konverze budou stát více a některé méně, ale v celku bude držet průměrnou hodnotu, kterou jste nastavili. Opět opakuji, důležité je správné nastavení měření konverzí.
Kde se zobrazuje: vyhledávání, obsah
Kdy si vybrat tuto strategii: Cílová CPA je vhodná pro ty, kteří se zaměřují na zvýšení celkových počtů konverzí bez ohledu na hodnotu každé konkrétní konverze. Tato strategie se často uplatňuje v oblasti služeb, kde je konkrétní hodnota konverze obtížně definovatelná.
Jak nastavit strategii cílové ceny za akci CPA
*Strategii cílové CPA najdete pod názvem Maximalizovat konverze a poté zaškrtněte políčko Nastavit cílovou cenu za akci.
Maximalizovat hodnotu konverze
Tato strategie je podobná předchozímu přístupu, s rozdílem, že zohledňuje také hodnotu konverze. Jeho cílem je získat co nejvyšší hodnoty konverze v rámci daného denního rozpočtu. V aukci Google automaticky nastavuje nabídky s ohledem na očekávanou hodnotu konverze uživatele.
I zde si musíte dát pozor. Ačkoliv se vám Google snaží dodat co nejvyšší hodnotu konverzí, tak nezaručuje, že to bude ziskové. Pokud utratí 500 Kč, ale přinese konverzi v hodnotě 400 Kč, tak jste vlastně ve ztrátě. Opět platí, že výsledky musíte pečlivě kontrolovat.
Kde se zobrazuje: vyhledávání
Kdy si vybrat tuto strategii: Pro inzerenty, kteří měří hodnotu konverzí v penězích (typicky e-shopy).
Jak nastavit strategii maximalizace hodnoty konverze
Maximalizovat hodnotu konverze s cílovým ROAS
V této strategii k maximální hodnotě konverze přidáváme ještě cílování ROAS (Return on ad spend), volně přeloženo jako návratnost prostředků vložených do reklamy. Můžete tím přesně kontrolovat kolik utratíte peněz v poměru ku hodnotě konverze. Aby to dobře fungovalo, musíte mít alespoň 50 konverzí za měsíc.
Nevýhodou je, že musíte zadat konkrétní ROAS. Hledání ideální hodnoty ROAS může chvíli trvat, mimo to na něj má vliv i sezónnost a kokurence. Proto je nutné jej pravidelně sledovat a aktualizovat, aby nedošlo ke snížení efektivity nebo zastavení kampaně.
Kde se zobrazuje: vyhledávání, obsah, nákupy
Kdy si vybrat tuto strategii: Je vhodná zejména pro e-shopy, které měří hodnotu konverze v penězích.
Jak nastavit strategii maximalizace konverze s cílovou ROAS
Maximalizovat počet kliknutí
V této strategii Google maximalizuje počet kliknutí v rámci nastaveného denního rozpočtu. Musíte počítat s tím, že googlovský algoritmus občas nabízí zbytečně vysoké ceny.
Takže bohužel v této strategii bývá průměrná cena za klik vyšší než při ruční správě. Tuto nevýhodu můžeme částečně omezit zadáním limitu na výši max. CPC.
Kde se zobrazuje: vyhledávání, obsah, nákupy
Kdy si vybrat tuto strategii: Využijí zejména inezerenti, co chtějí přivést na web co nejvíce lidí.
Jak nastavit strategii maximalizace počtu kliknutí
Cílový podíl zobrazení
V této strategii máte možnost nastavit preferenci a ovlivnit pozici zobrazení reklamy ve výsledcích vyhledávání. Automat se podle vaší preference bude snažit umístit vaši reklamu buď zcela nahoře, v její horní části nebo kdekoli na ní.
Ne vždy je totiž nutné být na prvním místě. Stejně dobře vám může posloužit 3. nebo 4. pozice, zvlášť když je váš cíl být co nejvíce viděn a budovat si povědomí. Cílování na nižší pozice může také ušetřit náklady.
Kde je lze využít: vyhledávání
Kdy si vybrat tuto strategii: Strategie vhodná pro budování povědomí o značce.
Jak nastavit strategii cílového podílu zobrazení
Viditelná CPM
CPM (Cost per mile), v češtině je to cena za tisíc zobrazení. V této strategii nastavujete nejvyšší částku, jakou jste ochotni zaplatit za 1 000 viditelných zhlédnutí (zobrazení/impresí) v Obsahové síti Google. Započítávají se všechny zobrazení reklamy bez ohledu, zda vede ke kliknutí nebo konverzi.
Je vhodné to využít u reklam, kde nabízíte nějakou informaci a nutně potřebujete kliknutí. Například propagace brandu, veřejných informací, atd.
Kde se zobrazuje: obsah
Kdy si vybrat tuto strategii: Je to strategie vhodná pro velké firmy s dostatečným rozpočtem s cílem být co nejvíce vidět.
Jak nastavit strategii viditelné CPM
Závěr
Běžnou praxí je v rámci jednoho účtu využívat více strategií, které jsou různě kombinovány, aby byla dosažena vyváženost mezi ručními a automatickými strategiemi.
Správným výběrem strategii to nekončí. Aby vám to šlapalo i za týden, za měsíc nebo za kavrtál je nutné věnovat pravidelný čas vyhodnocování a hledání vylepšení.
Chcete své reklamy vyladit a zvolit si tu nejlepší strategii? Reklamy na Googlu vám nesklízejí očekávané úspěchy?
Napište nám a společně se na to podíváme.
Mohlo by vás zajímat
Rukunato
Jestli zvládneme zvýšit tržby i vám? Pojďme se nezávazně potkat a zjistit to.