Coto?
Existuje několik způsobů, jak implementovat Smartlook na váš web nebo e-shop. V tomto článku se zaměříme na tři hlavní metody: implementaci přes Google Tag Manager (GTM), plugin ve WordPressu a přímou implementaci do Shoptetu.
Nejvhodnější je využít Google Tag Manager, protože umožňuje snadnou správu více skriptů na jednom místě. Pokud ale někdo nechce posílat data přes Google, existují i jiné alternativy.
Registrace do Smartlooku
Před samotnou implementací je nutné vytvořit účet ve Smartlooku a získat unikátní sledovací skript. Postup registrace:
- Zvolit, zda bude Smartlook implementován na webovou stránku nebo do mobilní aplikace.
- Vyplnit jméno a pracovní pozici.
- Uvést název firmy a její odvětví.
- Volitelně zadat, kde byl Smartlook objeven.
- Po dokončení registrace se zobrazí stránka s možnostmi implementace – zvolit možnost „Implementation via Google Tag Manager“.
Tuto stránku je vhodné ponechat otevřenou, jelikož obsahuje potřebný sledovací skript.
Implementace přes Google Tag Manager (GTM)
Tato metoda je vhodná zejména pro správu skriptů bez nutnosti úprav zdrojového kódu webu.
- Otevřít Google Tag Manager a kliknout na „Nová značka“.
- Pojmenovat značku, např. „Smartlook“.
- Kliknout na „Konfigurace značky“ a vybrat možnost „Vlastní HTML“.
- Vložit zkopírovaný sledovací skript ze Smartlooku do pole.
- V sekci „Spouštění“ zvolit „All Pages“.
- Na hlavní obrazovce GTM vše potvrdit kliknutím na „Odeslat“.
Po úspěšné implementaci začne Smartlook během několika minut zaznamenávat
Implementace do WordPressu
Pro WordPress je k dispozici oficiální plugin:
- Nainstalovat a aktivovat plugin Smartlook.
- Přihlásit se ke Smartlook účtu.
- Plugin automaticky vloží sledovací skript do hlavičky webu.
Tato metoda je vhodná především pro případy, kdy není potřeba spravovat více skriptů přes GTM.
Implementace do Shoptetu
V prostředí Shoptet lze skript přidat přímo do HTML kódu:
- V levém menu vybrat „Vzhled a obsah – Editor“.
- Přejít do záložky „HTML kód“.
- Vložit sledovací skript do pole „Záhlaví (před koncovým tagem HEAD)“.
- Uložit změny.
Po správné implementaci začne Smartlook zaznamenávat chování návštěvníků a zobrazovat záznamy v aplikaci.
Mohlo by vás zajímat
Rukunato
Jestli zvládneme zvýšit tržby i vám? Pojďme se nezávazně potkat a zjistit to.