Performance Max neboli PMax kampaň (v rozhraní Googlu se používá výraz Maximálně výkonné kampaně) se spustily v roce 2022 a od té doby jsou hodně diskutované. V dnešním článku si řekneme, jak vám jedna jediná kampaň umožní oslovit vaši cílovou skupinu na mnoha různých platformách.
Coto? Jaké to má výhody?
PMax jsou jakousi nadstavbou nad klasickými shopping kampaněmi, svým příchodem de facto nahradily dříve používané Smart Shopping kampaně. PMax kampaně jsou tedy primárně vhodné pro e-shopy. PMax vám umožní pokrýt celou vaši produktovou nabídku jedinou kampaní, ať už máte desítky nebo tisíce produktů v portfoliu.
S PMax nemusíte ztrácet čas nastavováním různých typů kampaní pro různé platformy. PMax kampaně se objeví tam, kde je potřebujete. Vaše reklamy budou viditelné ve Vyhledávání, v Nákupech, v obsahové síti, na YouTube, v Discover a dokonce i v Gmailu. To znamená, že můžete oslovit své potenciální zákazníky na více místech.
PMax je založena na pokročilém strojovém učení a umělé inteligenci. To znamená, že nepřestává pracovat pro váš úspěch. Teoreticky by tato automatizace měla zajistit průběžnou optimalizaci a zefektivnění vašich kampaní pro dosažení maximálního výkonu. PMax se učí z výsledků kampaní a postupně zlepšuje strategii, aby vám přinesla co nejlepší výsledky.
Co se nastavuje v PMax?
Při zakládání kampaní v PMax vytváříte Skupiny podkladů. Klíčem k úspěchu s PMax je kvalita vašich vstupních podkladů. Dejte si proto více času na začátku pro vytvoření kvalitních nadpisů, poutavých popisků, atraktivních obrázků a videí. Pokud video neposkytnete sami, Google Ads ho vygeneruje z ostatních podkladů. Je však třeba zdůraznit, že kvalita generovaných videí zatím není na optimální úrovni. Pokud provozujete e-shop, je důležité také správně nakonfigurovat váš produktový feed v Google Merchant Center. Použití feedu není povinné, proto mohou teoreticky PMax využít i podnikatelé nabízející služby.
Nezapomeňte také připojit Signály publika, dáte tak Googlu vědět, jaký typ uživatelů je váš cílový segment. Vhodná jsou třeba remarketingová publika a vlastní publika (dle zájmu, klíčových slov, atd.).
Je dobré mít více Skupin podkladů, které odráží hlavní kategorie vašich produktů. Tím můžete zajistit, že budete mít vždy relevantní obrázky a textaci pro každou kategorii. Navíc můžete vytvářet a testovat různé Skupiny podkladů pro jednu kategorii a s časem zůstat pouze u těch nejvýkonnějších.
Před spuštěním kampaně je nezbytné pečlivě zkontrolovat všechna nastavení, správnost a úplnost Skupin podkladů a signálů publika. Jakýkoliv zásah poté může obnovit učící fázi PMax, což může dočasně ovlivnit výsledky kampaně. A to samozřejmě nechcete.
Na co si dát pozor?
Když pracujete s PMax, je důležité mít na paměti několik klíčových aspektů a omezení.
PMax vyniká svou schopností automatizace, ale zároveň omezuje možnosti ruční optimalizace kampaní. Proto je klíčové nezanedbat tvorbu kvalitních vstupních podkladů. Poskytnutím dostatečného množství podkladů a kvalitních video materiálů můžete zvýšit efektivitu vaší kampaně.
Když začnete s PMax, nepanikařte, pokud výsledky v prvních dnech vypadají katastrofálně. PMax vyžaduje čas na učení. Jelikož je založena na umělé inteligenci, může trvat několik týdnů, než se plně uchytí a začne generovat dobré výsledky. Toto pravidlo platí i v případě, že provádíte změny ve vašich kampaních.
Při nastavování cílových URL je důležité pamatovat na vyloučení nekonverzních stránek, jako jsou například kontaktní stránky, obchodní podmínky a podobně. Tím zajistíte, že vaše kampaně budou směřovat k relevantním stránkám, které jsou pro konverze klíčové. To může zvýšit efektivitu vaší reklamní strategie a snížit zbytečné náklady na kliky na nekonverzní stránky.
PMax jako jiné kampaně je nutné pravidelně sledovat, někdy se stává, že umělá inteligence vyhodnotí, že určitá reklama by mohla fungovat lépe s větším rozpočtem, tak automaticky a bez váhání tento rozpočet zvýší. V takovém případě je na místě zvážit, zda se vám ještě vyplatím nebo jak ji optimalizovat. Dalším jevem je, že PMax částečně „kabinalizuje“ jiné kampaně a přetahuje jejich výkon.
Tipy co sledovat a vyhodnocovat
Výkon produktů
Vyhledejte nejvíce utrácející produkty a zhodnoťte, jestli přinášejí dostatečný výkon. Pokud ne, můžete je vyloučit.
Výkon Skupiny podkladů
Porovnejte výkon více Skupin podkladů a zanechte pouze ty nejvýkonnější.
Kontrolujte umístění reklam
V rámci přehledů PMax sledujte, kde se vaše reklamy zobrazují, a vylučte stránky, na kterých nechcete své reklamy zobrazovat. Mějte na paměti, že toto vyloučení se týká celého účtu.
PMax kampaňe využíváme a nastavujeme i pro naše klienty. Zatím nám přináší poměrně dobré výsledky.
Chcete nastavit PMax a nevíte si rady? 👉Neváhejte se na nás obrátit.
Mohlo by vás zajímat
Rukunato
Jestli zvládneme zvýšit tržby i vám? Pojďme se nezávazně potkat a zjistit to.