Pinterest je vizuální platforma, kde uživatelé mohou objevovat a ukládat nápady ve formě „pinů“. Tyto piny zahrnují vše od receptů, přes nápady na dekoraci, až po tipy na podnikání. Uživatelé si mohou vytvářet vlastní „nástěnky“, na které si připnou inspiraci z různých oblastí.
Proč je Pinterest zajímavý pro firmy?
Podívejme se na čísla:
- 55% uživatelů přichází na Pinterest za účelem nákupu (oproti 12% na Facebooku a 12% na Instagramu)
- Více než 482 milionů celosvětových, aktivních uživatelů měsíčně.
- Pinterest nabízí nižší CTR, CPC a tím pádem i nižší náklady na konverzi ve srovnání s Facebookem a Instagramem.
- Pinterest je 10x efektivnější v motivování uživatelů ke zvážení nákupu, ve srovnání s jinými sociálními sítěmi.
- Až 97 % vyhledávání na Pinterestu, není spojeno s konkrétní značkou – uživatelé chtějí značky teprve objevovat.
Demografie uživatelů Pinterestu
Lokalita a věk
- Česká republika: více než 1,6 milionu
- Slovensko: více než 800 000
- Polsko: více než 6,1 milionu
- Rumunsko: více než 3,9 milionu
- Řecko: více než 2,2 milionu
- Maďarsko: více než 1,4 milionu
- USA: více než 94 milionů
Pohlaví
- Přibližně 70–80 % českých uživatelů Pinterestu jsou ženy
- V Čechách tvoří muži přibližně 20–30 % Pinterest uživatelů
- 69,4% globálních uživatelů Pinterestu tvoří ženy.
Jak vypadají Pinterest kampaně?
Pro ty kteří mají zkušenost s nastavováním Facebook kampaní, nebudou Pinterest kampaně žádným šokem. Uživatelské rozhraní i možnosti cílení se podobají Meta Business Manageru.
Co bude mít na Pinterestu úspěch?
- Obsah cílený převážně na mladší ženy
- Rozhodující jsou estetické vizuály a kvalitní obrázky
- Obsah s přidanou hodnotou jako jsou návody nebo tipy
Mohlo by vás zajímat
Rukunato
Jestli zvládneme zvýšit tržby i vám? Pojďme se nezávazně potkat a zjistit to.