
Očemto?
Bing je mnoha lidmi zapomenutý vyhledávač, který má však v určitých případech vysoký potenciál. Ačkoliv v Česku není tolik využívaný, například v USA, ve Spojeném Království nebo Německu je oblíbenější. Toho se dá samozřejmě využít. V tomto článku se proto dozvíte 5 důvodů, proč byste na Bing neměli zapomínat.
1) Druhý nejpoužívanější vyhledávač na světě
Bing je dle Global Stats druhým nejpoužívanějším vyhledávačem na světě s celosvětovým podílem objemu vyhledávání 2,75 %. Je však potřeba si přiznat, že první nejpoužívanější vyhledávač – Google tvoří mnohem výraznější podíl, konkrétně 91,75 %.
2) Několik partnerských vyhledávačů
Microsoft, kromě provozování Bingu, spolupracuje s několika dalšími vyhledávači. Díky tomu je zásah mnohem větší, než kdyby se reklamy zobrazovaly pouze na samotném Bingu. Hlavním partnerským vyhledávačem v Microsoft Advertising je Yahoo, které je třetím nejpoužívanějším vyhledávačem na světě. Stejně tak můžete nastavit, aby se vaše reklamy zobrazovaly i na DuckDuckGo a dalších vyhledávačích (Ecosia, Lycos, Search.com, MSN a další). Dohromady to pak tvoří o dost zajímavější podíl než Bing samostatně.
Podíl vyhledávačů spolupracujících s Bing.com dle lokalit
3) Nízká konkurence
Na Microsoft Advertising inzeruje méně firem, což znamená nižší konkurenci, a tím pádem i výhodnější inzerci. Dle analýzy společnosti Wordstream podle dat z 1242 amerických účtů klientů bylo průměrné CPC na Bing Ads o 33 % nižší než na Google Ads. Z toho vyplývá i o 30 % nižší CPA. CTR bylo pak v Microsoft Advertising oproti Google Ads o 50 % vyšší. Jedná se však o americká data a v některých evropských zemích mohou být, díky nižší konkurenci, výsledky ještě zajímavější.
4) Vyhledávač Bing Ads je integrovaný v mnoha službách od Microsoftu
Jelikož Bing je provozovaný společností Microsoft, v jejíž rukou je celá řada produktů a služeb, například Microsoft Edge a Internet Explorer, má Bing jistou uživatelskou základnu. Stejně tak je tento vyhledávač integrovaný v platformě Microsoft Office, Skype, Teams a dalších. Bing však není integrovaný jen v počítačích, ale také třeba v Xboxu, Amazonu Alexa a dalších zařízeních. To všechno mu samozřejmě přidává na jeho síle.
5) Možnost oslovení jiné skupiny lidí
Prostřednictvím Microsoft Advertising lze oslovit jiný typ lidí než na Google. Dle oficiálního příspěvku od Microsoft Advertising měli v roce 2019 uživatelé Bingu a partnerských vyhledávačů následující charakteristiky:
- 74 % uživatelů mladších 45 let
- 45 % žen, 55 % mužů
- 37 % uživatelů s vysokoškolským vzděláním
- 51 % v manželském svazku
- 45 % uživatelů žilo v domácnosti s dětmi
Závěr
Inzerce v Microsoft Advertising dává smysl především v některých zahraničních zemích (např. USA, Spojené Království, Německo), kde jsou Bing a partnerské vyhledávače používanější. V Česku tvoří Bing a partnerské vyhledávače 3 % objemu hledanosti, což není moc vysoké číslo. I toho se dá však v případě hledanějších dotazů využít, komplikací však je, že rozhraní Bingu nepodporuje češtinu. Reklamy se proto nemusí zobrazovat vždy a každému. Výhodou je, že PPC kampaně lze do rozhraní Microsoft Advertising jednoduše naimportovat z Google Ads, což funguje podobně jako u Skliku. Za vyzkoušení tedy nedáte moc času a jednoduše zjistíte, zda by vám reklamy v Microsoft Advertising mohly fungovat.
Příklad reklamy na Bingu
Příklad reklamy na partnerském Yahoo
Nevíte si s něčím rady? Kontaktujte nás na martin.dlouhy@pudeto.cz.
Mohlo by vás zajímat
Rukunato
Jestli zvládneme zvýšit tržby i vám? Pojďme se nezávazně potkat a zjistit to.