Coto?
Produktové inzeráty a inzerci na Zboží.cz nahrazují Seznam Nákupy. Přečtěte si, v čem se bude inzerce lišit a jak se na tuto změnu připravit.
V průběhu léta 2022 došlo k utlumení Produktových inzerátů v rozhraní Skliku a postupně je zcela nahradí inzeráty Zboží. Jediným zdrojem produktové inzerce ve vyhledávání Seznamu budou tedy Zboží inzeráty. Jedná se o všechny reklamní plochy produktové inzerce – top pozice, boční pozice a spodní pozice.
Jaké jsou možnosti biddování?
Účet ve Zboží.cz bude stále k dispozici i se všemi dostupnými funkcemi. Biddování bude nadále možné prostřednictvím tagů v XML feedu, v administračním rozhraní Zboží.cz a nově přibývá možnost biddingu přímo v rozhraní Skliku.
V administraci Zboží.cz je potřeba zvolit jednu z variant. Pokud zde není zaškrtnutá možnost aukce přes reklamní systém Sklik, optimalizace v rozhraní Skliku nebude možná.
Pro optimalizaci kampaně v Skliku je potřeba otevřít záložku Nástroje přímo v rozhraní Skliku a kliknout na Propojení se Zboží.cz, dále přejít na Spravovat provozovny a vybrat správnou provozovnu pro daný Sklik účet. Provozovna připojená k Sklik účtu již později nejde změnit.
Hlavní výhodou sjednocení je správa produktových kampaní pomocí jednoho nástroje. Novinkou je, že narozdíl od dřívějších Produktových inzerátů, nepůjde v kampani Seznam Nákupy přidávat vylučující klíčová slova. Nadále bude možná úprava nabídek pro jednotlivá zařízení. V kampani také lze upravovat nabídky podle cílového webu či pro detail produktu a kategorie
Pokud má e-shop velké množství produktů citlivých na bid nebo jsou produkty více konkurenční, doporučujeme optimalizaci nepřevádět do Skliku a naopak řídit inzerci skrze biddovací automat. Více informací si můžete přečíst na blogu Seznamu.
Lucie Kondelíková
PPC specialistka
Mohlo by vás zajímat
Rukunato
Jestli zvládneme zvýšit tržby i vám? Pojďme se nezávazně potkat a zjistit to.