Coto?
Neustálý vývoj a pokroky moderní technologie mění potřeby i chování našich zákazníků. Chytré mobilní telefony nahrazují počítače a čím dál více lidí navštěvuje webové stránky právě na mobilních zařízeních. Na tento přesun zákazníků reagují i provozovatelé obchodu či služeb. K webovým stránkám se připojují mobilní aplikace a tento trend způsobuje i změny ve webové analytice. Je důležité neustále tyto data sledovat a vytvářet reporty.
Proč přejít z Universal Analytics na Google Analytics 4 (GA4)?
Google již upozorňuje na svůj konec systémovou hláškou. Od 1. července 2023 nebude ve standardních službách zpracovávat nová data. Proto vám doporučujeme přejít na GA4 co nejdříve.
Pomocí GA4 nyní, můžete trackovat zákazníky jak z webu, tak i z mobilních aplikací. Dříve se používal GA k trackování zákazníků na webových stránkách a Firebase k trackování zákazníků na mobilních aplikací. Díky GA4 můžete oboje sledovat na jednom místě přehledněji.
GA 4 nabízí vylepšená měření založená na událostech. Dříve GA pouze automaticky sledovala základní události a cokoli jiného bylo nutné v GA nastavit ručně.
Nové cesty vám umožní lépe vizualizovat cestu zákazníka a porozumět toku uživatelů na vašem webu. Nyní díky GA4 můžete lépe pochopit, jak se dostali vaši zákazníci do vašeho konečného bodu konverze a lépe vytvořit hypotézy, jak tyto kroky optimalizovat. Můžete dokonce pracovat zpětně a vytvořit cestu konverze od konečné fáze konverze k první interakci se zákazníkem.
Vlastní přehledy jsou mnohem uživatelsky přívětivější a můžete si snadno vybrat segmenty, se kterými budete pracovat, a poté přidat dimenze a metriky, což svým způsobem umožňuje jednodušší a flexibilnější analýzu.
Jak tedy implementovat GA4?
Doporučujeme vytvoření duplicitního měření do nového datového modelu GA4 (tzn. založit si pod stejným účtem novou GA4 property), se vším se seznámit a využít existující datovou vrstvu k duplikaci události do nového měření.
Pokud začínáte nový projekt, doporučujeme bez větší rozvahy začít rovnou s GA4. Ušetříte si tak spoustu času nastavováním duplicitních měření a budete mít jistotu, že váš veškerý reporting je připraven na budoucnost.
Nasaďte Google Analytics 4 ještě dnes!
Implementaci nových GA4 může zvládnout váš ajťák. Buď zvolí Google Tag Manager nebo využije speciální pluginy. Nejlépe by měl začít prostudováním oficiální nápovědy Google.
Pokud budete chtít pomoct s implementací GA4, neváhejte nám napsat. Rádi vám pomůžeme. ;-)
Mohlo by vás zajímat
Rukunato
Jestli zvládneme zvýšit tržby i vám? Pojďme se nezávazně potkat a zjistit to.