Sepsali jsme pro vás specifikaci jednotlivých formátů obsahové reklamy jak pro Sklik, Google Ads, tak i Facebook. Vše přehledně na jednom místě!
Branding pro Sklik
Jedná se o specifický brandový formát, který svou grafikou obklopuje obsah ze tří stran obrazovky.
Pokud uživatel skroluje dolů obsahem, banner zůstane po obou stranách, a tak obsah neunikne ničí pozornosti.
Konkrétní pravidla od Sklik pro branding naleznete pod tímto odkazem.
A jaké požadavky musí formát branding splňovat?
- JPG formát o rozměrech 2000×1400 px s maximální datovou velikostí 500 kB.
- V prostoru nahoře 1366×720 musí být umístěno hlavní sdělení reklamy (bez přesahu).
- Kreativa musí vyplňovat i prostor, který je zakrytý obsahem stránky.
- Viditelná plocha může být zaplněna textem jen do ½.
- Minimální ochranná vzdálenost je 100 px od okraje stránky směrem dovnitř.
Ukázka hotového brandingu na různých portálech.
Bannery pro Sklik
Sklik v současné době podporuje celkově 9 formátů grafické reklamy. Pravidla pro tvorbu bannerů naleznete zde.
Podporovanými formáty jsou:
- Vodorovné bannery: 300×250, 320×100, 480×300, 728×90, 970×210, 970×310
- Svislé bannery: 160×600, 300×600
- Čtverec: 300×300, 480×480
A jaké požadavky musí bannery splňovat?
- JPEG, JPG, PNG a GIF formáty s maximální datovou velikostí 150 kB.
- Obsah reklamy musí být vodorovný a bez průhledného pozadí.
- Text musí být čitelný z levé do pravé strany.
- Zakázané je napodobování systémových upozornění, textových inzerátů a porušování autorských práv.
Ukázka reklamních bannerů.
Tip! Samotný Sklik uvádí rozměry bannerů, které jsme seřadili sestupně podle podílu zobrazení: 320×100, 480×480, 300×250, 300×300, 480×300, 300×600. Pro mobilní telefony jsou ideálními rozměry bannerů: 320×100, 480×480, 300×250.
Kombinovaná reklama pro Sklik
Kombinovaná reklama obsahuje 3 textové pole, 2 ilustrační obrázky, název firmy a firemní logo. Sklik vždy vybere kombinaci textů a obrázků dle příslušné reklamní plochy. Reklama je kompatibilní s responzivní reklamou Google Ads. Výhodou kombinované reklamy je potenciál pro nativní inzerát.
Podporovanými formáty jsou:
Obdélník (1,91:1)
- Minimální rozměr 600×314 px
- Doporučený rozměr 1200×628 px
Čtverec (1:1)
- Minimální rozměr 300x300px
- Doporučený rozměr 1200x1200px
Specifikace pro loga (velikost max. 1 MB)
Obdélník (4:1)
- Minimální rozměr 600×314 px
- Doporučený rozměr 1200×300
Čtverec (1:1)
- Minimální rozměr 128×128 px
- Doporučený rozměr 1200×1200 px
A jaké požadavky musí bannery splňovat?
- obrázky nesmí obsahovat uměle vložený text, logo, ani ovládací prvky (tlačítka)
- na některých plochách může být obrázek oříznutý o cca 7 % (např. Seznam.cz)
- obrázek musí pokrývat celý prostor celý prostor grafické plochy bez bílých míst (okrajů)
- lze použít pouze statické obrázky
- podporované formáty: JPEG, JPG, PNG, GIF
Ukázka reklamních bannerů.
Bannery pro Google Ads
Google Adwords taktéž podporuje využívání grafických reklam v podobě bannerů.
Podporovanými formáty jsou:
- Vodorovné bannery: 300×250, 336×280, 580×400, 728×90, 468×60, 980×120
- Svislé bannery: 240×400, 250×360
- Čtverec: 200×200, 250×250
- Mobilní bannery 300×50, 320×50, 320×100
A jaké požadavky musí bannery splňovat?
- JPG, PNG a GIF formáty s maximální datovou velikostí 150 kB
Ukázka reklamních bannerů.
Responzivní reklama pro Google Ads
Responzivní reklama je kombinací poutavého textu a grafiky. Díky své univerzálnosti je v tento formát hojně využíván.
Specifikaci pro velikosti responzivních reklam od Google naleznete pod tímto odkazem.
A jaké požadavky musí responzivní reklama splňovat?
- JPEG, JPG, PNG formáty s maximální datovou velikosti 12 Mb. Google Ads na rozdíl od Sklik nepodporuje formát GIF.
- Možnost nahrání až 15 grafických obrázků společně s 5 obrázky log.
- Existuje šance, že dojde k horizontálnímu oříznutí obrázků z každé strany až o 5 %.
- Příležitost využít video na YouTube o formátech 16:9, 1:1, 4:3, 9:16 s maximální délkou 30 s.
Ukázka reklamních bannerů.
Grafická reklama formátu HTML5 pro Google Ads
Zmíněný typ obsahové reklamy je přístupný jak pro Sklik, tak Google Ads. Avšak jeho využití není zpřístupněno každému. Před použitím je zapotřebí zaslat žádost a zpřístupnění formátu HTML5 (rádi jej za vás vyřídíme).
Pro Google Ads je tento formát přístupný klientům, kteří již ve svém účtu utratili alespoň 22 000 Kč (1 000 dolarů). Přidáváme odkazy pro HTML5 formáty od Sklik a Google Ads.
A jaké požadavky musí reklama splňovat?
- Podmínkou pro využití HTML5 formátu je nahrání souboru ZIP obsahující HTML společně s CSS, JS, GIF, PNG, JPG, JPEG nebo SVG.
- Využijte nástroj Google Web Designer pro tvorbu HTML5 reklamy.
- Pro ověření splnění podmínek je k dispozici validátor HTML5.
Vizuály pro facebook reklamu mohou být doplněny o textové sdělení. Dříve bylo textové sdělení procentuálně omezeno, nyní tomu tak již není. Přesto doporučujeme stručnost a výstižnost. Rozměry pro bannery jsou odlišné dle umístění, ve kterém chcete banner zobrazovat.
Mezi nejoblíbenější a nejčastější zobrazení patří kanál (Facebook a Instagram), stories, instagram reels nebo pravý sloupec. Facebook podporuje zobrazení statického banneru, gifu či videí. A to jak ve variantě single image, tak rotujícím formátu.
Aktuální specifikaci pro dané umístění a typ reklamy ověřujte vždy: ZDE
Ukázka reklamních bannerů.
Kde se dají reklamy řešit?
Kanál příspěvků Facebooku/Instagram
- Podporované soubory: JPG, PNG, MP4, MOV nebo GIF
- Poměr stran: 1,91 : 1 až 1 : 1, video 1 : 1 (pro počítače a mobilní zařízení) nebo 4 : 5 (jen pro mobilní zařízení)
- Rozlišení: alespoň 1 080 × 1 080 pixelů
- Délka videa: od 1 sekundy do 241 minut
Stories Facebook/Instagram
- Podporované soubory: JPG, PNG, MP4, MOV nebo GIF
- Poměr stran: 9 : 16
- Rozlišení: 1 080 × 1 920 pixelů
Doporučujeme u spodní a horní části banneru/videa (cca 250 pixelů) nevkládat grafické prvky, a ponechat vizuál bez textu a log. Tímto se vyhnete, že se vaše prvky mohou překrývat s tlačítky aplikace.
Instagram Reels
- Podporované soubory: MP4, MOV
- Poměr stran: 9 : 16
- Rozlišení: 1 080 × 1 920 pixelů
- Titulky k videu: nejsou povinné, ale doporučují se
- Zvuk u videa: není povinný, ale důrazně se doporučuje
- Délka videa: 0 sekund až 30 sekund
Zajímají Vás další umístění nebo podrobnější specifikace? Aktuální informace najdete vždy pod odkazem: ZDE.
Bannery vám samozřejmě i nasadíme
Určitě se ozvěte. Pudeto.